Polityka prywatności

  1.  Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Microo Stomatologia z siedzibą we Wrocławiu 54-436, przy ul. Budziszyńskiej 126.
  2.  Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się w celu:
    1.  udzielania świadczeń zdrowotnych oraz prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej – na podstawie przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c), (a w zakresie, w jakim przetwarzane dane obejmują dane szczególnych kategorii – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h)) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO w zw. z art. 24-25 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – dalej: ustawa o prawach pacjenta (dane takie jak: imiona i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, płeć, data urodzenia, informacje o stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zawarte są w dokumentacji medycznej, do prowadzenia której zobowiązany jest Administrator w oparciu o przepisy ustawy o prawach pacjenta)];
    2.  kontaktu telefonicznego/ za pomocą poczty elektronicznej z Pacjentem (m.in. potwierdzenie, zmiana, odwołanie terminu wizyty) – na podstawie udzielonej zgody [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO];
    3.  realizacji innych obowiązków spoczywających na Administratorze wynikających z przepisów prawa (np. prowadzenie rachunkowości) – na podstawie przepisów prawa [art. 6 ust. 1 lit. c) RODO]. Podanie przez Panią/Pana numeru telefonu i adresu e-mail jest dobrowolne. Podanie pozostałych danych osobowych wskazanych w pkt 2.1 jest na podstawie art. 24-25 ustawy o prawach pacjenta warunkiem niezbędnym do udzielania świadczeń zdrowotnych ze względu na ww. wymogi prawne nałożone na Administratora danych. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury.
  3.  Okres przechowywania danych osobowych:
    1.  dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej elektronicznej – co do zasady przez 20 lat (po upływie ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta lub wydana pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej),
    2.  zdjęcia RTG – 10 lat,
    3.  dane zawarte w skierowaniach – 5 lat,
    4.  dane o numerze telefonu i adresie e-mail będą przechowywane przez okres 10 lat, jednak nie dłużej niż do czasu odwołania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie tych danych.
    5.  dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych – przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
    6.  dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych – przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
  4.  Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawnione następującym podmiotom: Pracowni RTG, Pracowni Protetycznej – na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z poleceniami Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (w szczególności wskazanym w art. 26 ust. 3 ustawy o prawach pacjenta, w tym m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej – Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli).
  5.  Ma Pani/Pan prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych oraz do przenoszenia danych osobowych (Administrator przeniesie dane tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe). Ponadto – co do danych przetwarzanych na podstawie zgody tj. numeru telefonu i adresu e-mail istnieje prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgodę można wycofać za pomocą korespondencji e-mail lub listownie na adres Administratora.
  6.  W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
  7.  W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

Każdy Pacjent ma prawo do złożenia wniosku o udostępnienie danych osobowych oraz dokumentacji medycznej. Może również upoważnić na piśmie bliską osobę do dowiadywania się o stanie jego zdrowia, jak i do składania wniosków o udostępnienie dokumentacji. Egzemplarze stosownych wniosków zostaną wręczone na życzenie Pacjenta.